Skrypt - jest to ciąg określonych działań które są automatycznie wykonywane po wciśnięciu ustalonego przez nas klawisza. Dzięki skryptom możemy wykonać sporo działań które są manualnie trudne do wykonania lub wręcz niemożliwe. Np. Długie skoki ( bunny hop, long jump ), russian walk itd.
Jak i gdzie wrzucić skrypty ?.
Aby załadować skrypt w counter-strike'u należy edytować plik userconfig.cfg, ze względu na to iż conifg.cfg często kasuje dodane przez nas aliasy. Znajdziemy sgo w tym samym miejscu co config.cfg czyli:
counter-strike/cstrike/userconfig.cfg
lub w przypadku polskiej wersji:
counter-strike/cstrike_polish/userconfig.cfg
Do skryptów w counter strike wykorzystujemy 2 rodzaje komend:
*Bind
, który Przypisuje danemu klawiszowi komendę, (lecz możemy podać tylko jedną)
Np.
bind "x" "record"
W miejsce x dajemy klawisz,który chcemy przypisać
W miejsce rekord dajemy komendę,która ma wykonywać podany wcześniej klawisz
*Alias, Kod bind jednak daje nam mało możliwości i nie dałoby się za jego pomocą wykonać skryptu. Do tego służy nam komenda alias. Za jej pomocą możemy przypisać komendzie,którą można nazwać dowolnie, wiele funkcji do wykonania
Spróbujmy zrobić skrypt na nagrywanie demka:
Jak wiemy, aby nagrać demko należy:
1.Wpisać komendę rekord oraz nazwę demka
2.Aby zakończyć nagrywanie należy wpisać w konsoli komendę stop
Jak widzimy nie da się tego zrobić za pomocą kodu bin, ponieważ trzeba wykonać kilka funkcji.
Więc przypiszmy za pomocą tego kodu wymyśloną przez nas komendę:
Bind "x" "demo"
Teraz należy przypisać komendzie demo funkcje,którą ma wykonywać.
Odwoływać się będzie ona do komendy, dm_record
Alias demo dm_record
Teraz przypisujemy komendzie dm_record funkcje do spełnienia(nazwanie demka, oraz nagrywanie go):
Alias dm_record "messagemode record; alias demo dm_stop"
Skoro po naciśnięciu x wykonujemy komende, demo a jesteśmy właśnie w trakcie nagrywania to po średniku dodajemy aby podczas naciśnięcia tego x komenda, którą wykonujemy odwołała się do komendy dm_stop.
Przypisujemy komendzie dm_stop funkcje:
alias dm_stop "stop; alias demo dm_record"
Tu także musimy dodać po średniku odwoływanie się do początku,ponieważ jeżeli tego nie zrobimy będziemy mogli tylko raz nagrać i zatrzymać demko, dlatego iż będzie się ona zatrzymywać na komendzie stop.
Całość wygląda tak:
bind "x" "demo"
alias demo dm_record
alias dm_record "messagemode record; alias demo dm_stop"
alias dm_stop "stop; alias demo dm_record"
Ważne!!!
Każdą kolejną komendę, którą wykonujemy w kodzie alias należy oddzielić średnikiem i nacisnąć po nim spacje
Czasem skrypty ułatwiają grę aż za bardzo, dlatego wiele z nich jest zakazane przez ligi jak i na prywatnych serwerach.
poradnik został napisany przez ludzi z innej serwerowni w jakiej działałam.
Witamy na n00bs.pl - Sieć serwerów counter strike
Zarejestruj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich funkcji naszego forum. Gdy już się zarejestrujesz i zalogujesz będziesz mógł tworzyć nowe tematy, pisać posty, otrzymywać reputację od innych użytkowników oraz będziesz mógł również korzystać z prywatnych wiadomości, aktualizacji statusu i wiele więcej. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się, klikając tu - a jeśli jesteś nowym użytkownikiem stwórz swoje własne konto!
Zarejestruj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich funkcji naszego forum. Gdy już się zarejestrujesz i zalogujesz będziesz mógł tworzyć nowe tematy, pisać posty, otrzymywać reputację od innych użytkowników oraz będziesz mógł również korzystać z prywatnych wiadomości, aktualizacji statusu i wiele więcej. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się, klikając tu - a jeśli jesteś nowym użytkownikiem stwórz swoje własne konto!
jak napisać własny skrypt.
Rozpoczęty przez
sisi
, 21 lut 2012 11:07
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych