I. Sciągamy potrzebne pliki.
HLDS Update Tool
http://storefront.st...supdatetool.exe
II. Instalacja.
Po ściągnieciu pliku trzeba go uruchomic z takimi parametrami:
hldsupdatetool.exe -command update -game cstrike -dir c:HLServer
Gdzie c:HLServer to sciezka gdzie serwer ma byc sciagniety.
Parametry te nalezy wpisac w lini polecen.

Teraz powinien zaczac sie sciagac serwer do lokalizacji ktora wyzej podalismy.
III. Konfiguracja.
1. Odpalamy C:HLServerhlds.exe
Jeżeli nie masz pliku hlds.exe bądź wyskakuje jakiś błąd wróć do poprzedniego kroku i wykonuj go dopuki nie uzyskasz napisu
2. Przechodzimy do konfiguracji:
- Game: Counter-Strike
- Server name: Nazwa.naszego.servera (można wpisać w server.cfg / hostname ?nazwa?)
- Map: jakaś.mapa (np. de_dust2)
- Network: Internet/LAN (zależy od tego czy Server stawiamy na lanie, czy na necie)
- Max players: maxymalna ilość graczy na serwerze (ilość slotów ? np. 16)
- UDP Port: 27015/27016 etc. (Jeżeli gramy z tego samego kompa ustawiamy 27016)
- RCON Password: password (nie trzeba tłumaczyc, mozna dopisać w server.cfg ?rcon_password password?).
Oraz zaznaczamy/odznaczamy, czy server ma być chroniony Vac?iem (Valve Anty Cheat).
3. Odpalamy: Start Server
Server konfigurować można także w:
- server.cfg (tutaj wpisujemy wszystkie ustawienia)
- mapcycle.txt (tutaj ustawiamy ?mapcycle?, czyli kolejność automatycznych zmian map na serwerze)
Do konfiguracji server.cfg możemy użyć:
http://server.counte...net/configs.htm
Mapcycle najlepiej skonfigurować sobie samemu. W mapcycle.cfg możemy umieścić wszystkie mapy, jakie mamy w cstrikemaps (również te, które sami dodamy).
IV. Extra
Jesli komuś nie odpowiada ten graficzny interface HLDS można odpalić hlds tak aby wygłądał kiedyś
W tym celu klikamy prawym myszy w menu Games na ikonie Dedicated server i edytujemy Parameters (button)
dodajemy text -console
i od theraz po ospalenuy serwera widzimy wszstko co sie dzieje.
źródło: board.counter-strike.pl