Skocz do zawartości

Witamy na n00bs.pl - Sieć serwerów counter strike
Zarejestruj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich funkcji naszego forum. Gdy już się zarejestrujesz i zalogujesz będziesz mógł tworzyć nowe tematy, pisać posty, otrzymywać reputację od innych użytkowników oraz będziesz mógł również korzystać z prywatnych wiadomości, aktualizacji statusu i wiele więcej. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się, klikając tu - a jeśli jesteś nowym użytkownikiem stwórz swoje własne konto!
Zdjęcie

Serwer FPS


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1
xanat

xanat
  • Outsider

  • Grupa: Maintenance
  • Postów: 4294
  • Reputacja: 741
  • Nick steam: xontac
  • Steam ID: 0:1:14208782
Server FPS



Jakosc gry na serwerze zalezy od wielu czynnikow, takich jak hardware, system operacyjny, itp.



W tym tutorialu zajmieny sie parametrami wylaczenie zwiazanymi z hlds.

Są to

- parametry uruchamiania serwera

- parametry zmiennych w hlds

- metamod

- pluginy metamoda

- inne dodatki



--------------------------------------------------------------------------------------

Jak sprawdzac wydajnosc?

- poprzez reakcje w grze

- poprzez komende u klieta net_graph 1 (mozna zamiast 1 dac inna wartosc np 2 albo 3)

- poprzez sprawdzenie fps

jak sprawdzic ilosc fps?

wpisujemy w konsoli hlds komende

stats

albo poprzez rcon (jesli nie dasz rcon to dodstaniesz wydajnosc gry klienta, to samo co net_graph )

rcon stats



zwraca ona informacje takie jak uzycie procka, transfer od i do serwera, oraz fps i pare innych

komende trzeba wywolac kilkakrotnie w ciagu kilku sekund oraz w roznych momentach rozrywki

daje to wtedy ogolne rozpoznanie czy serwer dziala z dopalaniem czy nie



liczba fps serwera jest glowna wartoscia definiujaca czy serwer dziala z dopalaniem takim jak

-pingboost czy sys_ticrate (o tym nizej)



innakwestia jest wydajnosc sieci twojego łącza internetowego odciebie do graczy.



--------------------------------------------------------------------------------------

1. Parametry uruchamiania serwera

Chodzi o to ze hlds_run mozna odpalac z parametrami.

Wielu wie ze mozna odpalac z takimi parametrami jak -game czy -debug, ale istnieja jeszcze inne.



-debug

odpala serwer z opcja debugowania - bedziemy w stanie przeanalizowac co poszlo nie tak podczas gry

przewaznie nie wplywa to na sama gre, jedynie na czas jaki jest potrzeby aby serwer wstal spowrotem

przeważnie mozna te opcje dodac , ale bedziemy mieli wiele plikow core.

dla osob nieobeznanych z tematem jest to bezuzyteczne i nie musza tego ladowac.



-game

chyba nie trzeba przedstawiac, definuje jaki mod serwer ma zaladowac

wartosc podawana jest przewaznie cstrike, moze byc czero czy dod albo tfc i inne

jesli nie ma tego parametru odpala sie gra half-life deathmatch (czasem naprawde warto w to zagrac)



-pingboost <numer>

tylko linux

numer moze byc jedna z wartosci 1,2,3

1 - obniza pingi (nie pamietam dokladnie o co chodzi, chyba o to ze czas odpowiedzi jest o wiele mniejszy)

2 - przetwarza ramke co pakiet

3 - wyciska max z serwera - strasznie zzera proca



uwaga, nie kazde wartosci beda dzialac na kazdym serwerze - zalezy to od systemu jak i sprzetu

wartosc 3 nie jest rekomendowana gdyz wiecej zzera proca niz daje zysku

osobiscie polecam numer 1, ktory w moim przypadku wyraznie zmniejsza pingi,a przy tym nie zzera tak procka

oczywiscie nalezy poeksperymentowac.



-binary <nazwa_binarki>

tylko linux

definuje jaką binarke ma hlds zaladowac, nawza moze byc jedna z ponizszych

hlds_i486, hlds_amd, hlds_i686, hlds_amd64

z definicji najlepiej jest ladowac binarke ktora jest kompatybilna z architektura twojego procesora

aczkolwiek hlds_run powinien sam wykryc jaka binarke zaladowac, jesli mu sie nie uda to laduje hlds_i486

jesli wybierzesz złą binarkę serwer nie ruszy (przewaznie)



plusem ladowania odpowiedniej binarki moze byc wzrost wydajnosci nawet do 30%



jesli masz pentium III / celeron 3 / duron nub nowszy laduj hlds_i686

jesli jednak masz amd64 to laduj dla hlds_amd64 :*

na starszych platformach chodzi hlds_i486, a jak masz K5, K6 czy k6-II to laduj hlds_amd



--------------------------------------------------------------------------------------

2. Parametry zmiennych w hlds

zmienne ustawiamy w server.cfg albo listenserver.cfg

albo dowolnym konfigu np meczowym.



sys_ticrate <numer>

okresla czestos wykonywania pracy serwera hlds jesli jest on wykonywany

<numer> powinien byc liczbą całkowitą z przedziału 100 ~ 10000

100 - wartosc domyslna (jesli sie nie myle)

1000 - wartosc rekomendowana

5000 - wartosc duza, moze czasem za bardzo proca zzerac

10000 - maksimum, czasem wymagana na niektorych meczach



jak mozesz ustaw 10000, ale uwaga, niektore firmy hostujace serwery nie toleruja tej wartosci

moga wtedy wylaczyc serwer, ale przewaznie forsuja te wartosc na wartosci 1000



------- Niesprawdzone -------

fps_max <numer>

okresla ilosc fps jaka serwer ma wygenerowac

domyslnie jest 100, ale czesto fps jest nizsze niz 100

fps_max 133 jest wartoscia rekomendowana

ustawianie fps powyzej 200 mija sie z celem gdzys zzera tylko niepotrzebie procesor a gracze

nie są w stanie otrzymac 200 pakietow na sekunde, szczegolnie jesli mamy sv_maxupdaterate 101 :*

------- Niesprawdzone -------



jesli sie nie dodtyka zadnych wartosci to na serwerze

linuksowym mamy okolo 50-60 fps

windowsowym may okolo 64 - 75 fps

jest to zjawisko normalne



poprzez zmiane parametrow mozemy dostac wiecej fps

jak wspomnaijem najlepiej jest miec okolo 100 - 133 fps

poza tym lepiej miec stale 133 fps niz miec ciagle szarpanie i skoki z 500 na 100



--------------------------------------------------------------------------------------

3. Metamod

W zaleznosci jakiej wersji zyuwasz moze sie zmienic wydajnosc

najlepiej tak jak w punkcie 1 uzywaj binarki optymalizowanej pod swoja architekture procesora

trzeba poszukac stronie metamoda http://www.metamod.org albo na forum http://www.unitedadmins.com

w dziale pluginow pisanych przez osobe o nazwisku Jussi Kilvana



nie polecam stosowania wersji do debugowania ani wersji eksperymentalych (beta).



uwaga, niekore binarki nie beda chodzic na starych systemach (np jak masz starego glibca) albo

sa dostepne tylko na w miare nowe procki

przykladem tu jest mm 1.17.4-p20 ktory jest juz jedynie na architektury powyzej pentum 3 włącznie



ostatecznie zostaje zassanie zrodel metamoda oraz hlds_sdk 2.3

i proba kompilacji binarki na swoja architekture - tylko dla zaawansowanych.



--------------------------------------------------------------------------------------

4. Pluginy MetaMod'a



wlasciwe dokladnie to co opisalem w punkcie 3 mozna zastosowac do pluginow metamoda -

najlepiej wybierac wersje na swoja architekture (jesli dostepne) oraz w zaleznosci od systemu



dotyczy to glownie systemow linuks, na windows przewaznie wybierasz miedzy wersjami na procesor

oraz debugowalnymi.



czasem ladowanie za duzej ilosci pluginow moze drastycznie zapchac serwer

metamod domyslnie ma w plugins.ini pluginy przykladowe takie jak

trace

wdmisc

stub



mozna ich sie spokojnie pozbyc (np kiedys u mnie ten srodkowy powodowal czeste crashe serwera)



warto pomyslec czy niektore pluginy naprawde sa ci potrzebne na serwerze - ladowanie smieci

czy rzadko uzywanych opcji nie tylko wplywa na gre ale tez moze sprawiac problemy np przy meczach

niekotre pluginy wrecz sa niemile widziane na serwerze (np pokazujace status graczy poprzez www)



czasem warto zastanowic sie czy nie mozna zastapic np 3 pluginow jednym

czesto zamienia sie clanmoda ze stasme dodatkiem amxmod albo amxmodx czy tez adminmodem



--------------------------------------------------------------------------------------

5. Inne dodatki



tu chodzi mi golwnie o pluginy i rozszerzenia plugnow pluginu hlds Dołączona grafika

a jasniej - o dodatki do amxmod'a i amxmodx typu warcraft3 czy same pluginy amx

niektore wiadomo ze potrafia niezle zmiejszyc wydajnosc na serwerze czy nawet

spowodowac ze serwer bedzie sie wywalal ( najlepszym przykladem jest plugin gore dodajacy krew)



zastanow sie czy naprawde twoj serwer nie moze sie obyc bez tych pluginow



oczywiscie jesli twoja maszynka wyrabia a dodatki nie sprawiaja problemow to mozesz zostawic



np ja mam hlds z ponad 70 pluginami

(ale nie jakimis wykretami typu matrix tylko raczej takimi co usprawniaja prace i administracje)



uwaga niektore pluginy sa uwazane za niewskazane albo zakazane podczas meczu

pare przykladow

damage

stats

player glow

tracers

god mode

hack mod ( no tu to juz ekstremum Dołączona grafika )



--------------------------------------------------------------------------------------

6. Rozwiazywanie problemow



Nie przewiduje aby ci hlds chodzil slabo przy wspolczesnych sprzetach.



jesli masz fps okolo 30 albo mniej to zastanow sie czy przypadkiem nie masz za niskich parametrow

np hardware albo zmniejsz ilosc dostepnych miejsc na serwerze.

Jesli cie stac oraz masz czas zmien hardware i pogrzeb w ustawienach systemu operacyjnego

i wszelkich rzeczy jakie chodzą na serwerze (np wylacz wszelkie zbedne uslugi na serwerze, odpalaj

hlds z wyzszym priorytetem niz inne procesy)



źródło: board.counter-strike.pl
  • 0

admin.gif





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych