Server FPS
Jakosc gry na serwerze zalezy od wielu czynnikow, takich jak hardware, system operacyjny, itp.
W tym tutorialu zajmieny sie parametrami wylaczenie zwiazanymi z hlds.
Są to
- parametry uruchamiania serwera
- parametry zmiennych w hlds
- metamod
- pluginy metamoda
- inne dodatki
--------------------------------------------------------------------------------------
Jak sprawdzac wydajnosc?
- poprzez reakcje w grze
- poprzez komende u klieta net_graph 1 (mozna zamiast 1 dac inna wartosc np 2 albo 3)
- poprzez sprawdzenie fps
jak sprawdzic ilosc fps?
wpisujemy w konsoli hlds komende
stats
albo poprzez rcon (jesli nie dasz rcon to dodstaniesz wydajnosc gry klienta, to samo co net_graph )
rcon stats
zwraca ona informacje takie jak uzycie procka, transfer od i do serwera, oraz fps i pare innych
komende trzeba wywolac kilkakrotnie w ciagu kilku sekund oraz w roznych momentach rozrywki
daje to wtedy ogolne rozpoznanie czy serwer dziala z dopalaniem czy nie
liczba fps serwera jest glowna wartoscia definiujaca czy serwer dziala z dopalaniem takim jak
-pingboost czy sys_ticrate (o tym nizej)
innakwestia jest wydajnosc sieci twojego łącza internetowego odciebie do graczy.
--------------------------------------------------------------------------------------
1. Parametry uruchamiania serwera
Chodzi o to ze hlds_run mozna odpalac z parametrami.
Wielu wie ze mozna odpalac z takimi parametrami jak -game czy -debug, ale istnieja jeszcze inne.
-debug
odpala serwer z opcja debugowania - bedziemy w stanie przeanalizowac co poszlo nie tak podczas gry
przewaznie nie wplywa to na sama gre, jedynie na czas jaki jest potrzeby aby serwer wstal spowrotem
przeważnie mozna te opcje dodac , ale bedziemy mieli wiele plikow core.
dla osob nieobeznanych z tematem jest to bezuzyteczne i nie musza tego ladowac.
-game
chyba nie trzeba przedstawiac, definuje jaki mod serwer ma zaladowac
wartosc podawana jest przewaznie cstrike, moze byc czero czy dod albo tfc i inne
jesli nie ma tego parametru odpala sie gra half-life deathmatch (czasem naprawde warto w to zagrac)
-pingboost <numer>
tylko linux
numer moze byc jedna z wartosci 1,2,3
1 - obniza pingi (nie pamietam dokladnie o co chodzi, chyba o to ze czas odpowiedzi jest o wiele mniejszy)
2 - przetwarza ramke co pakiet
3 - wyciska max z serwera - strasznie zzera proca
uwaga, nie kazde wartosci beda dzialac na kazdym serwerze - zalezy to od systemu jak i sprzetu
wartosc 3 nie jest rekomendowana gdyz wiecej zzera proca niz daje zysku
osobiscie polecam numer 1, ktory w moim przypadku wyraznie zmniejsza pingi,a przy tym nie zzera tak procka
oczywiscie nalezy poeksperymentowac.
-binary <nazwa_binarki>
tylko linux
definuje jaką binarke ma hlds zaladowac, nawza moze byc jedna z ponizszych
hlds_i486, hlds_amd, hlds_i686, hlds_amd64
z definicji najlepiej jest ladowac binarke ktora jest kompatybilna z architektura twojego procesora
aczkolwiek hlds_run powinien sam wykryc jaka binarke zaladowac, jesli mu sie nie uda to laduje hlds_i486
jesli wybierzesz złą binarkę serwer nie ruszy (przewaznie)
plusem ladowania odpowiedniej binarki moze byc wzrost wydajnosci nawet do 30%
jesli masz pentium III / celeron 3 / duron nub nowszy laduj hlds_i686
jesli jednak masz amd64 to laduj dla hlds_amd64
na starszych platformach chodzi hlds_i486, a jak masz K5, K6 czy k6-II to laduj hlds_amd
--------------------------------------------------------------------------------------
2. Parametry zmiennych w hlds
zmienne ustawiamy w server.cfg albo listenserver.cfg
albo dowolnym konfigu np meczowym.
sys_ticrate <numer>
okresla czestos wykonywania pracy serwera hlds jesli jest on wykonywany
<numer> powinien byc liczbą całkowitą z przedziału 100 ~ 10000
100 - wartosc domyslna (jesli sie nie myle)
1000 - wartosc rekomendowana
5000 - wartosc duza, moze czasem za bardzo proca zzerac
10000 - maksimum, czasem wymagana na niektorych meczach
jak mozesz ustaw 10000, ale uwaga, niektore firmy hostujace serwery nie toleruja tej wartosci
moga wtedy wylaczyc serwer, ale przewaznie forsuja te wartosc na wartosci 1000
------- Niesprawdzone -------
fps_max <numer>
okresla ilosc fps jaka serwer ma wygenerowac
domyslnie jest 100, ale czesto fps jest nizsze niz 100
fps_max 133 jest wartoscia rekomendowana
ustawianie fps powyzej 200 mija sie z celem gdzys zzera tylko niepotrzebie procesor a gracze
nie są w stanie otrzymac 200 pakietow na sekunde, szczegolnie jesli mamy sv_maxupdaterate 101
------- Niesprawdzone -------
jesli sie nie dodtyka zadnych wartosci to na serwerze
linuksowym mamy okolo 50-60 fps
windowsowym may okolo 64 - 75 fps
jest to zjawisko normalne
poprzez zmiane parametrow mozemy dostac wiecej fps
jak wspomnaijem najlepiej jest miec okolo 100 - 133 fps
poza tym lepiej miec stale 133 fps niz miec ciagle szarpanie i skoki z 500 na 100
--------------------------------------------------------------------------------------
3. Metamod
W zaleznosci jakiej wersji zyuwasz moze sie zmienic wydajnosc
najlepiej tak jak w punkcie 1 uzywaj binarki optymalizowanej pod swoja architekture procesora
trzeba poszukac stronie metamoda http://www.metamod.org albo na forum http://www.unitedadmins.com
w dziale pluginow pisanych przez osobe o nazwisku Jussi Kilvana
nie polecam stosowania wersji do debugowania ani wersji eksperymentalych (beta).
uwaga, niekore binarki nie beda chodzic na starych systemach (np jak masz starego glibca) albo
sa dostepne tylko na w miare nowe procki
przykladem tu jest mm 1.17.4-p20 ktory jest juz jedynie na architektury powyzej pentum 3 włącznie
ostatecznie zostaje zassanie zrodel metamoda oraz hlds_sdk 2.3
i proba kompilacji binarki na swoja architekture - tylko dla zaawansowanych.
--------------------------------------------------------------------------------------
4. Pluginy MetaMod'a
wlasciwe dokladnie to co opisalem w punkcie 3 mozna zastosowac do pluginow metamoda -
najlepiej wybierac wersje na swoja architekture (jesli dostepne) oraz w zaleznosci od systemu
dotyczy to glownie systemow linuks, na windows przewaznie wybierasz miedzy wersjami na procesor
oraz debugowalnymi.
czasem ladowanie za duzej ilosci pluginow moze drastycznie zapchac serwer
metamod domyslnie ma w plugins.ini pluginy przykladowe takie jak
trace
wdmisc
stub
mozna ich sie spokojnie pozbyc (np kiedys u mnie ten srodkowy powodowal czeste crashe serwera)
warto pomyslec czy niektore pluginy naprawde sa ci potrzebne na serwerze - ladowanie smieci
czy rzadko uzywanych opcji nie tylko wplywa na gre ale tez moze sprawiac problemy np przy meczach
niekotre pluginy wrecz sa niemile widziane na serwerze (np pokazujace status graczy poprzez www)
czasem warto zastanowic sie czy nie mozna zastapic np 3 pluginow jednym
czesto zamienia sie clanmoda ze stasme dodatkiem amxmod albo amxmodx czy tez adminmodem
--------------------------------------------------------------------------------------
5. Inne dodatki
tu chodzi mi golwnie o pluginy i rozszerzenia plugnow pluginu hlds
a jasniej - o dodatki do amxmod'a i amxmodx typu warcraft3 czy same pluginy amx
niektore wiadomo ze potrafia niezle zmiejszyc wydajnosc na serwerze czy nawet
spowodowac ze serwer bedzie sie wywalal ( najlepszym przykladem jest plugin gore dodajacy krew)
zastanow sie czy naprawde twoj serwer nie moze sie obyc bez tych pluginow
oczywiscie jesli twoja maszynka wyrabia a dodatki nie sprawiaja problemow to mozesz zostawic
np ja mam hlds z ponad 70 pluginami
(ale nie jakimis wykretami typu matrix tylko raczej takimi co usprawniaja prace i administracje)
uwaga niektore pluginy sa uwazane za niewskazane albo zakazane podczas meczu
pare przykladow
damage
stats
player glow
tracers
god mode
hack mod ( no tu to juz ekstremum )
--------------------------------------------------------------------------------------
6. Rozwiazywanie problemow
Nie przewiduje aby ci hlds chodzil slabo przy wspolczesnych sprzetach.
jesli masz fps okolo 30 albo mniej to zastanow sie czy przypadkiem nie masz za niskich parametrow
np hardware albo zmniejsz ilosc dostepnych miejsc na serwerze.
Jesli cie stac oraz masz czas zmien hardware i pogrzeb w ustawienach systemu operacyjnego
i wszelkich rzeczy jakie chodzą na serwerze (np wylacz wszelkie zbedne uslugi na serwerze, odpalaj
hlds z wyzszym priorytetem niz inne procesy)
źródło: board.counter-strike.pl
Witamy na n00bs.pl - Sieć serwerów counter strike
Zarejestruj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich funkcji naszego forum. Gdy już się zarejestrujesz i zalogujesz będziesz mógł tworzyć nowe tematy, pisać posty, otrzymywać reputację od innych użytkowników oraz będziesz mógł również korzystać z prywatnych wiadomości, aktualizacji statusu i wiele więcej. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się, klikając tu - a jeśli jesteś nowym użytkownikiem stwórz swoje własne konto!
Zarejestruj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich funkcji naszego forum. Gdy już się zarejestrujesz i zalogujesz będziesz mógł tworzyć nowe tematy, pisać posty, otrzymywać reputację od innych użytkowników oraz będziesz mógł również korzystać z prywatnych wiadomości, aktualizacji statusu i wiele więcej. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się, klikając tu - a jeśli jesteś nowym użytkownikiem stwórz swoje własne konto!
Serwer FPS
Rozpoczęty przez
xanat
, 13 mar 2010 09:32
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych