Skocz do zawartości

Witamy na n00bs.pl - Sieć serwerów counter strike
Zarejestruj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich funkcji naszego forum. Gdy już się zarejestrujesz i zalogujesz będziesz mógł tworzyć nowe tematy, pisać posty, otrzymywać reputację od innych użytkowników oraz będziesz mógł również korzystać z prywatnych wiadomości, aktualizacji statusu i wiele więcej. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się, klikając tu - a jeśli jesteś nowym użytkownikiem stwórz swoje własne konto!
Zdjęcie

Oznaczanie map


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1
loW.

loW.
  • Pomazaniec

  • Grupa: Maintenance
  • Postów: 2003
  • Reputacja: 531
Typ mapy : de_

Rozszerzenie skrótu: Defuse (ang. rozbrajać).

Cele: Podłożyć / Rozbroić bombę.

Znane mapy: de_dust2, de_aztec, de_vertigo.

Opis: Tutaj chyba wiele mówić nie trzeba. Terroryści, którzy zawsze chcą coś wysadzić
od myślenia przechodzą do czynów. CT musi bronić Bomb Site-ów (najczęściej na
mapie de_ są dwa BS’y, jednak może być i tak, że spotkacie się z tylko jednym, albo i
trzema czy czterema miejscami na mapie, gdzie można podłożyć bombę).
______________________________________________________________________


Typ mapy : cs_

Rozszerzenie skrótu: Tutaj jest nieco inaczej niż w przypadku de_. Otóż w wersji beta
celem mapy było tylko uwolnienie zakładników, a przedrostek nadano po to, żeby
wiedzieć do jakiego moda są to mapy... Tak czy inaczej przyjęło się, że cs_
oznacza Hostage Rescue (ang. odbicie zakładników).

Cele: Uratować zakładników.

Znane mapy: cs_italy, cs_office, cs_assault.

Opis: Nie wiem po co opisuje mapy cs_ :) Chyba każdy grał na assault'cie czy italy, no
ale jak trzeba to trzeba. Z braku pomysłu i możliwości wysadzenia czegokolwiek
terroryści prowokują swoich przeciwników nieco inaczej - biorą
zakładników. To oni odgrywają kluczową rolę na mapie. Kto by do nich nie strzelił traci
cenne $. Widać muszą być to jakieś ważne persony powiązane z "układem", bo i źli i
dobrzy chcą ich żywych ;) . Tak czy inaczej trzeba ich odbić z rąk terrorystów i
doprowadzić do bezpiecznej strefy ratunkowej - owych stref może być na
mapie kilka, albo i nie - podobnie jak z bomb site"ami na mapkach de_.
______________________________________________________________________


Typ mapy : as_

Rozszerzenie skrótu: Assassination (ang. zamach).

Cele: Przeprowadzić VIP-a do bezpiecznej strefy unikając zamachowców po drodze.

Znane mapy: as_oilrig, as_tundra, as_tigris.

Opis: W drużynie anty-terrorystów mamy VIP'a uzbrojonego tylko w USP i dodatkową
kamizelkę. Celem drużyny jest przeprowadzenie tego gracza do bezpiecznej lokacji.
Najczęściej mapperzy dają nam tutaj dwie takie strefy, z
reguły są to jakieś środki transportu, które miałyby pomóc w ucieczce z oblężonego
obszaru.
______________________________________________________________________


Typ mapy : es_

Rozszerzenie skrótu: Escape (ang. tu: ucieczka).

Cele: Terroryści w słabym uzbrojeniu muszą wydostać się do bezpiecznej strefy.

Znane map: es_frantic, es_jail, es_prison.

Opis: Mapy oficjalnie wycofane z CS’a, niemniej jednak dalej można na nich grać. Po
prostu nie ma ich już przy instalowaniu moda. W większości są to mapy typu Prison
Break - mamy więzienie, bunt, drobną broń po strażnikach i... no właśnie -
teraz najtrudniejsze - uciekamy. Niestety będzie to nieco ciężkie, zwłaszcza bez
współpracy, gdyż czeka na nas uzbrojona po zęby ekipa mundurowych. Jest ciekawie,
szkoda tylko, że mapy es są coraz częściej zapominane.
______________________________________________________________________


Typ mapy : aim_

Rozszerzenie skrótu: Aiming (ang. celowanie).

Cele: Ten jeden wspólny dla wszystkich map - wyeliminować przeciwników.

Znane mapy: aim_map, aim_map_usp, aim_ak_colt.

Opis: Z reguły mamy na mapie niewielki wybór broni, albo dla obu drużyn to samo,
albo po jednym (do kilku) osobnych broni na drużynę - zależy od mapy. "Aimy" są
mapami małymi, mającymi na celu szybką rozgrywkę i jednoczesne
podrasowanie skill-a. Często jest to po prostu kostka z dwoma respami, garstką
broni na ziemi i przeszkodami w postaci skrzynek, tudzież innych przedmiotów
mających na celu urozmaicenie rozgrywki ;)
______________________________________________________________________


Typ mapy : awp_

Rozszerzenie skrótu: Jest to nazwa broni jak sami wiecie, ale dla formalności: Arctic
Warfare Magnum Police model.

Cele: Jak wyżej - zabić wszystkich.

Znane mapy: awp_map, awp_city, awp_ruins.

Opis: Tutaj podobnie jak z aim'ami - głównym celem jest poprawa naszego
reagowania i celności, tyle że bronią jest AWP (no, czasami dostajemy inne snajperki
do wykorzystania). Mapy dość lubiane, zwłaszcza jeżeli za planem
rozmieszenia przeszkód stoi jeszcze solidne wykonanie.
______________________________________________________________________


Typ mapy : ka_

Rozszerzenie skrótu: Knife Arena (ang. "Arena noży").

Cele: Typowe dla "fun map" - zabić przeciwników. Tym razem z noża.

Znane mapy: ka_dust, ka_matrix, ka_jailfight.

Opis: Mapy są stosunkowo małe, dość szczegółowe i ładnie wykonane (w większości
przypadków - jeżeli traficie na jakiś bubel, to nie jest powiedziane, że takowy nie
istnieje). Gracze rodzą się najczęściej z kevlarem i tylko nożem.
______________________________________________________________________


Typ mapy : he_

Rozszerzenie skrótu: Heavy Explosive - nazwa dotyczy granatu, tak więc nie będę się

rozdrabniać.
Cele: Wyeliminować przeciwnika za pomocą granatów.

Znane mapy: he_oldgym, he_glass, he_dodgeball.

Opis: Mapy tego typu są stosunkowo małe, często między respami jest szklana
ściana, i trzeba rzucać granatami nad nią. Jest też parę map, gdzie mamy dodatkowo
bronie do użycia i osobne do tego pomieszczenie - takie połączenie aim_ i he_ :) .
Mapy podobnie jak ka_ ze względu na małe gabaryty są dość
dopracowane i przyjemne dla oka, nawet jeżeli wydają się stosunkowo prosto
zbudowane.
______________________________________________________________________


Typ mapy : kz_(a także risk_ cg_ cb_ bh_)

Rozszerzenie skrótu: Kreedz - od pomysłodawcy tego typu map, (risk z ang. ryzyko),
cg dla climbers-germany (ang. niemieccy "wpisnacze"), cb oznacza climb (ang.
wspinaczka) no i bh dla bunny hop (ang. króliczy skok).

Cele: Wspinać się, skakać, kombinować, i co najważniejsze - zrobić to jak najszybciej.

Znane mapy: kz_climbers_b01, risk_ministry, cg_coldbhop.

Opis: Różne prefiksy, ale cel ten sam - skakać i udoskonalać tą umiejętność. Możemy
ćwiczyć tutaj longjumpa czy bh, sprawdzić się i przy okazji
pochwalić skill-em. Mapy polecam wszystkim - i zaawansowanym skoczkom, jak i
amatorom.
______________________________________________________________________


Typ mapy : surf_

Rozszerzenie skrótu: Surf (ang. surfować).

Cele: „Dojechać” do końca nie dając się przy tym zabić.

Znane mapy: surf_egypt, surf_ninja, surf_water-run.

Opis: Dość popularne surf’y to mapy nie zawsze przyjemne dla oka. Niekiedy mogą
odrzucić swoją właśnie prostotą, niemniej jednak w większości przypadków są one
w miarę możliwości dopieszczane pod względem otoczenia graficznego - bo nie trzeba
chyba mówić, że mapperzy na surfach stawiają na nowatorski pomysł trasy
.
Jak by jednak nie patrzeć surfy to - podobnie jak kz_-tki - dobry sposób na odreagowanie
stresów związanych z ciągłym strzelaniem na d2. A jeżeli nie
potraficie surfować, to są dla was mapy do nauki, podobnie jak w przypadku kz_.
______________________________________________________________________


Typ mapy : fy_,fm_

Rozszerzenie skrótu: Fun Yard (ang. podwórze zabawy), Fun Map (ang. śmieszna
mapa).

Cele: Zabić przeciwnika przy pomocy dostępnych środków.

Znane mapy: fy_pool_day; fy_iceworld; fy_buzzkill.

Opis: Mapy zazwyczaj małe, niekiedy średnich rozmiarów, dość proste w budowie. Na
mapce, najczęściej na respach, ale nie zawsze, mamy rozrzucone bronie wszelkiego
gatunku. Jedyne, co mamy zrobić, to złapać jak najszybciej interesującą
nas pukawkę i zabrać się do eliminowania przeciwnika. Wydaje się proste,
ale jak przyjdzie co do czego, to możemy sobie pobiegać pstrykając z mac-a
czy innego smg, mając za przeciwnika AK albo M4…
______________________________________________________________________


Typ mapy : rh_

Rozszerzenie skrótu: Revolver Helden (niem. Rewolwerowy Bohater).

Cele: Zabić przeciwnika przy pomocy dostępnych środków.

Znane mapy: rh_texas, rh_gringo, rh_canyon (w sumie tylko te trzy).

Opis: Rzecz dzieje się na dzikim zachodzie, gracze uzbrojeni w długą lufę scout’a
i rewolwery (w tej roli dual berenta i glock). Dzielni zastępcy szeryfa muszą
rozprawić się z bandą agresywnych złodziei bydła. Obok odgłosów beretty da się
usłyszeć grające w barze pianino i dźwięk tłuczonych butelek. Nieliczni zobaczą .
______________________________________________________________________


Typ mapy : pa_

Rozszerzenie skrótu: Prepared Assault (ang. Przygotowany szturm).

Cele: Różnie - niekiedy podłożyć bombę, a niekiedy uwolnić zakładników.

Znane mapy: pa_fact, pa_infiltration, pa_transport.

Opis: W zależności od intencji mappera albo mamy do czynienia z bombą, albo z
zakładnikami. Co zatem wyróżnia te mapy od cs_ i de_? Odpowiedź jest bardzo
prosta. Nie walczą tutaj ze sobą fundamentaliści z Bliskiego Wschodu przeciwko
powołanym przez Davida Stirlinga brytyjskim oddziałom SAS. Na tych
mapach słabo uzbrojony miejscowy gang próbuje wysadzić mały magazyn, a niewiele
lepiej uzbrojona lokalna policja (czy nawet powiatowa) musi się z marginesem
zmierzyć. Dokładniej? Słabe uzbrojenie obu drużyn, niewielki obszar
działania, jedna z drużyn dokonuje szturmu na - najczęściej jeden - budynek, gdzie
albo podkłada C4, albo ratuje zakładników.
______________________________________________________________________


Typ mapy : st_

Rozszerzenie skrótu: Stupid map (ang. durna/głupia mapa).

Cele: Zabić przeciwnika. Czasami jest miejsce na c4.

Znane mapy: st_golfpro, st_bulldozer, st_pacman.

Opis: W zasadzie są to chyba mapy robione od niechcenia. Nie zawsze mają prefiks
st_, zamiast tego jest po prostu nazwa mapy bez niczego. Praktycznie na każdej z
nich mamy wolną rękę przy zakupie
broni, dodatkowo mamy trochę
udziwnień - np. w postaci pojazdów
mających nam pomóc w rozgrywce. Generalnie
chodzi o to, żeby jak najbardziej udziwnić rozgrywkę - czasem
znajdziemy się w zamkniętym sektorze więzienia, gdzie psychodeliczne
mrugające światła tak utrudniają grę, że nie wiemy kto jest kto, innym razem
znajdziemy się na polu golfowym gdzie też ni z tego ni z owego toczy się
wojna między CT a T, a na kolejnej mapie latamy samolotami i staramy się
nie wypaść.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych