Dodawanie map do serwera
Ten test powinien pomoc wam w rozwiazaniu problemu z nowymi mapami na serwerze, ktore sie nie sciagaja...
przyklad dla mapy de_biochem
1. Download
Zasysamy mapke jaką chcemy mieć na serwerze z netu.
Najlepiej jesli mamy ją z www w postaci pliku .zip, .rar, ewentualnie moze byc to mappack
Jesli mamy mappack w postaci pliku .exe, to najczesciej jest to instalka.
Musimy ja najpierw 'zainstalowac' aby dobrac sie do prawdziwych plikow,
starczy ze np na dysku c: stworzymy katalog mappak i tam rozkaujemy/zainstaluuemy nasz plik .exe
W ten sposob unikniemy wkopoiwania plikow na serwer albo do gry, i bedziemy wiedzieli dokladnie ktore pliki
bedziemy wrzucac.
W efekcji rozpakowania/instalki powinnismy dostac strukture katalogow, moze byc w ktalaogu cstrike.
Przewaznie mamy katalogi:
gfx/env -> tla nieba
maps -> pliki .bsp oraz .res , mapka, oraz lista zasobow potrzebnych do odpalenia mapy
models -> pliki .mdl (modele, np kurczak, ciezarowka, butelki )
overviews -> .txt, .tga, .bmp - pliki potrzebne do wizerunku mapy z gory
sound -> pliki .wav (dzwieki)
sprites -> pliki .spr (najczesciej jakies loga, znaki na mapie itp)
pliki .wad - czyli testury na sciany
plik .txt - przewaznie plik readme o mapie, czy packu.
Moze tez powstac katalog podbot/wpdefault/nazwa_mapy.pxp , .pwf , .pvi (najwazniejszy jest .pwf)
Te pliki sa waypointami do podbota, przewaznie werzji 2.5 ale mozna je przetransferowac do
addons/podbot/wpdefault jesli mamy podbot'a mm (znanego takze pod nazwa 2.6)
I tutaj notka, nie wszystkie katalogi i pliki moga powstac - bardzo czesto mapy nie maja plikow overview
albo uzywaja standardowych plikow .wad, przez co sa mniejsze.
Gorzej jak nam brakuje plikow wymaganych a nie bylo ich w zipie - wted szukamy na necie.
Czasem zdarzaja sie mapy ktore wiekszosc danych maja w pliku .bsp (ale wtedy maja dosc duzy rozmiar)
2. Upload na serwer
Wrzucamy pliki z zachowaniem struktury katalogow na serwer.
Bardzo czesto natkniemy sie na moment ze juz jakies pliki istnieja.
Dlatego najlepiej jesli zrobimy najpierw liste plikow jakie moga byc podmienionei dzies je zachowac w
bezpiecznym miejscu (ot, w razie czego).
Bardzo czesto jednak pliki nadpisywanie niczym sie nie roznia od tych ktorymi nadpisujemy.
Jednak jesli pliki szczegolnie .bsp, .wad czy .mdl sie roznia trzeba sie zastanowic
Czy na pewno mamy dobra wersje mapy (czasem sa jakies bety itp)
Bo jesli np nowy .plik (sczegolnie .wad) jest mnijeszy to moze sie zdarzyc ze stare mapy nie beda dzialac!
Przewaznie pliki .wav i .spr oraz tekstowe mozna spokojnie nadpisywac.
3. Wstepny rozruch
Jesli mapka jest dobrze przygotowana to po wrzucie plikow na serwer i zmianie zmianie mapy powinna sie
automatycznie sciagac, powinno to dzialac w najprostrzej wersji jesli istneiej juz plik .res
Ale czasem to nie dziala dlatego podejmujemy ponizsze kroki aby usyskac żądany efekt.
4. Plik .res
Pliki .res zawieraja liste zasobow potrzebnych do prawidlowego odpalenia mapki przez serwer jak i klienta.
Jest to w rzeczywistosci plik tekstowy, mozna go edytowac notepadem albo stworzyc od zera inym edytorem tekstu.
Jednak po co sie meczyc- do tworzeniaplikow .res stosujemy program resgen, ktory za nas odwali kawal roboty.
Podstawowa koemnda i slownik angielskiego podaja nam inforacje jak uzywac aplikacji (z konsoli)
resgen --help
(tlumaczenie)
Przed uruchomenien pliku resgen z mapami najlepij jesli zrobicie sobie gdzies kopie plikow .res
(np w podkatalogu maps/bak)
Najlepiej program resgen umiescic w katalogu cstrike i uruchamiamy z komendy linii polecen
resgen -t -d maps -o -e
Wtedy przemieli wszstkie mapki i stworzy dla kazdej plik .res,
Uwaga ten proces moze byc czasochlonny!
Dlatego lepiej dla jednej mapy wpisac
resgen -t -f nazwa_mapy -o -e
dla naszej mapki de_biochem komenda wiec bedzie wygladac tak:
resgen -t -f maps/de_biochem -o -e
Wtedy pojawi sie na ekranie cos w rodzaju onizszego tekstu
W efekcie powinien powstac plik maps/de_biochem.res o ponizszej zawartosci
Jesli mamy dzwieki w katalogu sound/misc/ multikill, hedshot i chcemy aby byly sciagane przez graczy
na przylad:
oraz widok mapy z gory:
to mozemy do tego pliku je dodac recznie, uzyskujac w efekcie koncowym taki plik:
Uwaga, nie nalezy dodawac za duzo dzwiekow bo moze sie nie zaladowac mapka - serwer sie wylozy
sczegolnie jest to zauwazalne przy mapach typu de_aztec, de_oimec i inncyh, gdzie jest duzo ekstra modeli
testur, efektow itp, i wtedy limit 512 obiektow jest przekraczany i serwer sie wyklada
wtedy trzeba recznie usunac nadmiarowa ilosc wpisow do pilku .res i sprobowac zaladowac mapke jescze raz.
NIE NALEZY dodawac plikow .wav typu multikill i headshod, jesli uzywamy pluginow do AMX Mod czy AMX Mod X,
ktore robia to za nas, np sank sounds, czy psycho sounds i temu podobne.
W rzeczwistosci odradzam stosowanie tych pluginow.
5. Aktywacja downlodu
Dodajemy komendy do serwera aby mozna bylo zassac pliki, np do server.cfg
gracze u siebie musza miec ponizsze uztawnienie (przewaznie maja)
6. Test koncowy
Zmiana mapki na wlasnie dodana nowa mapke i powinno dzialac.
7. Extra
Masowe dodawanie plikow .wav do zassania
Dodajemy liste plikow do pliku lista.rfa
na przyklad
odpalamy resgen z dodatkowym parametrem -a lista.rfa
resgen -t -d maps -o -e -a lista.rfa
od tego moemntu wszelkie pliki .res powinny miec dodatkowo nasze dzwieki dodane
(wiecej w tutorialu o dodawaniu dziwkow do serwera)
8. Bledy i problemy
- Wiem, ze poprzednie wersje resgen'a mialy blad i wogole nie dodawly plikow overview,
trza dorwac nowsza wersje resgen'a,
albo obejsc problem - mozna overview dodac reczne,
nie mowiac o tym ze najpierw trzeba dostac/zrobiC pliki overview,
ale i tak z tego trybu pewnie korzysta maks 5% graczy
ito tylko wtedy gdy widok mapki nie jest zablokowany.
- Jesli gracz ma plik u siebie w innej wersi niz na serwerze, moze nie sciagnac pliku i zostac rozlaczonym
jedyna rada - gracz musi usunac pliki ktore stwarzaja problem, i podlaczyc sie jescze raz
wtedy powinen zassac pliki na nowo
- Gracze ma inny efekt koncowy niz jest u innych graczy
dotyczy to przewaznie plikow .wav, chodzi o to ze jesli gracz ma plik .wav u siebie, to g nie bedzie zasysac
dlatego jak podmieniacie pliki headshot.wav na swoej, musicie zmienic tez nazwy tego pliku np na
headshot_.wav oraz podmienic te nazwe w uzytych skryptach na serwerze.
ale nie radze uzywac dla wiecj niz 10 dzwiekow.
9. sv_downloadurl
Opcja ta jest dostepna od jakiegos czasu w serwerach na platformie Steam.
Jesli mamy dostep do serwera www mozemy przyspieszyc sciaganie plikow z serwera
normalnie tansfer wynosi jakies 3k/s, z wykorzystaniem sv_downloadurl przewaznie idzie to 10x szybciej.
A na lanie... no coz, pliki zasysane sa przewaznie w kilka sekund - jest to fantastyczne na lanparty.
Funkcja sv_downloadurl ozancza, ze musimy usostepnic pliki na www tak ja sa one w katalogu cstrike
(oczywiscie zabezpieczajac pliki wazne przed niepowolanym dostepem, np katalog addons, plik server.cfg)
przy uzyciu np plikow .htaccess (czy innych sposobow)
Powiedzmy ze mamy taka oto sciezke lokalna (moze to by np symbolic link (symlink))
/var/www/html/sciezka/do/hlds_l/cstrike
ktora jest dostepna z zewnatrz poprzez url
http://nasz.serwer.c.../hlds_l/cstrike
katalogi musza miec mozliwosc execute for everyone (a doklandiej dla serwera www) a pliki read (dla serwera www)
(zaawansowani moga dac ustawienie directory w konfiguracji apache)
Powinismy miec mozliwosc swobodnego pobierania plikow, np
http://nasz.serwer.c.../de_biochem.bsp
Listing zawartsci katalogow nie jest wymagany.
W takim ustawieniu dodajemy do server.cfg
sv_downloadurl "http://nasz.serwer.c...hlds_l/cstrike"
Jesli mamy serwer Condition-Zero mozemy zrobic tez katalog obok o nazwie
http://nasz.serwer.c...do/hlds_l/czero
z uzyciem sv_downloadurl "http://nasz.serwer.c...o/hlds_l/czero"
Mozna takze uzyc jakiegos ogolnie dostepnego innego serwera www, ktory wiemy, ze udostenia
pliki jakich takze i my uzywamy (oczywiscie jesli serwr istneiej, ponizsza linia jest wymyslona)
sv_downloadurl "http://hosting.serwe...common/cstrike"
Czesto mozna do hostowania zawartosci kilku publicznych serwerow gry uzywac 1 hosta www z roznymi sciezkami
(dla kazdego mod'a gry inny, np cstrike, dod, czero).
Oczywiscie nie musisz uzywac na koncu dokladnie nazwy cstrike, moze byc jakakolwiek ale poprawna (no ale to utrudnia zycie)
Np mozna miec dostep dohttp://krzywy.host.dzies.w.com.pl/~stefan/dzika_malina/maps/de_biochem.bsp
Istnieja tez dodatki w php ktore daja mozliwosc uzywania kilku hostow do ropowszechniania zawartosci
serwera na kilka maszyn (mirroring albo rozposzenie).
Szczegolnie czesto uzywane na zachodzie, niemcy np maja 3 hosty
jedenna strone klanowa, drugi na ftp i pliki www, a trzeci np na bnc i takze na pliki www.
Przykladem jest dlurl_mirror, ktorego jestem autorem (stare ale dziala)
Mozna w nim ustawic nawet liste gdzie jakie pliki sa - np na hoscie A sa tylko pliki .bsp a na hoscie B
tylko dzwieki...
Ale to juz jest dla profesjonalistow ktorzy czytaja manuale
źródło: board.counter-strike.pl
Witamy na n00bs.pl - Sieć serwerów counter strike
Zarejestruj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich funkcji naszego forum. Gdy już się zarejestrujesz i zalogujesz będziesz mógł tworzyć nowe tematy, pisać posty, otrzymywać reputację od innych użytkowników oraz będziesz mógł również korzystać z prywatnych wiadomości, aktualizacji statusu i wiele więcej. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się, klikając tu - a jeśli jesteś nowym użytkownikiem stwórz swoje własne konto!
Zarejestruj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich funkcji naszego forum. Gdy już się zarejestrujesz i zalogujesz będziesz mógł tworzyć nowe tematy, pisać posty, otrzymywać reputację od innych użytkowników oraz będziesz mógł również korzystać z prywatnych wiadomości, aktualizacji statusu i wiele więcej. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się, klikając tu - a jeśli jesteś nowym użytkownikiem stwórz swoje własne konto!
Dodawanie map
Rozpoczęty przez
xanat
, 13 mar 2010 09:48
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych