Okno Edycyjne
WIDOK 3D - przedstawia trójwymiarowy podgląd tworzonej mapy.
Opcje widoku mozemy zmieniac klikając na napis camera
3D WIREFRAME - trójwymiarowa siatka konturowa.
3D FLAT - trójwymiarowy obraz bez tekstur.
3D TEXTURED - trójwymiarowy obraz z teksturami.
Lub wybierając jeden z typów z menu VIEW (zostanie zmieniony widok w aktywnej ćwiartce):
3D WIREFRAME - trójwymiarowa siatka konturowa.
3D FILLED POLYGONS - trójwymiarowy obraz bez tekstur.
3D TEXTURED POLYGONS - trójwymiarowy obraz z teksturami.
Poruszanie sie w trybie CAMERA (MAPTOLLBAR; Shift+C):
W - w przód
S - w tył
A - w lewo
D - w prawo
Wciskając LPM mozemy dowolnie obracać punktem obserwacyjnym
WIDOKI 2D - przedstawiają wektorowo obrazy z trzech dostępnych stron: góra, przód, bok.
Ustawienia widoków w tych oknach możemy zmieniać na dwa sposoby:
Klikając na napis w lewym, górnym rogu każdego okienka
2D TOP - widok z góry.
2D FRONT - widok z przodu.
2D SIDE - widok z boku.
Wybierając jeden z typów z menu VIEW (zostanie zmieniony widok w aktywnej ćwiartce):
2D X/Y - widok z góry.
2D Y/Z - widok z przodu.
2D X/Z - widok z boku.
Poruszanie sie
Obraz przesuwamy dzięki klawiszom kursorów (gdy w konfiguracji wyłączona jest opcja ARROWS KEYS NUDGE SELECTED OBJECT/VERTEX [Options-> 2D views).
Okno powiększamy klawiszem D, a zmniejszamy C.
Wszystkie okna powiększamy ALT +D, a zmniejszamy ALT+C.
Aby poruszać obrazem na wybranym widoku, trzeba najpierw najechać na niego myszką.
Poruszać obiektami możemy tylko na widokach 2D.
Siatka
Na każdy z widoków naniesiona jest siatka, ją również mozemy dostosować:
Od lewej:
TOGGLE GRID 2D - włączenie siatki na widokach 2D.
TOGGLE GRID 3D - włączenie siatki na widoku 3D.
Zwiększenie gęstości siatki (skrót - [ )
Zmniejszenie gęstości siatki (skrót - ] )